söndag 19 april 2009

Matmuffins, med getost och broccoli

(12 st)

5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
½ tsk salt
3 ägg
2 msk olivolja
2 dl gräddfil

Fyllning:
200 g getost eller fetaost
100 g broccoli
50 g rostade eller soltorkade tomater
100 g pinjenötter

Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda vetemjöl, bakpulver och salt. Vispa samman ägg, olivolja och gräddfil. Häll äggblandningen i mjölet och blanda väl.
Smula getosten i små bitar. Dela broccolin i buketter och förväll dem hastigt. Skär tomaterna i bitar. Vänd ner 2/3 av osten, broccoli och tomater i smeten.
Fördela i muffinsformar. Skeda på resterande getost, broccoli och tomater. Avsluta med pinjenötter.

Grädda ca 30 minuter

1 kommentar:

  1. Oj, vad jag hittade mycket gott här! Får nog komma tillbaka imorgon och kolla vidare.... !

    Varm vårkram...

    Ps. Ska läsa din Matthiassida också... men det blir lite för svårt ikväll är jag rädd.

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En kvinna mitt i livet. Som ser framåt, mot nya spännande mål..... Motto: "Det gör inget om man är vacker - bara man är snäll"