lördag 18 april 2009

Fyllda smördegssnäckor

4 pers - 40 min

1 rektangulär smördeg
2 pkt bacon, à 140g
8 torkade tomater i olja
1 dl tacosås
10 hackade basilikablad
½dl hackad persilja
2 dl riven lagrad ost
1 dl riven parmesan

Servering: blandad sallad

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 200 grader
2. Strimla bacon och fräs det. Hacka tomaterna.
3. Rulla ut smördegen och bre på alla ingredienserna. Rulla ihop som en rulltårta. Skär i 3-4 cm breda skivor och lägg på plåt med bakplåtspapper på. Platta ut snäckorna.
4. Grädda mitt i ugnen till fin färg, ca 20 minuter. Serveras varma med sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En kvinna mitt i livet. Som ser framåt, mot nya spännande mål..... Motto: "Det gör inget om man är vacker - bara man är snäll"